کتابخانه های عمومی شهرستان دلگان

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.(مقام معظم رهبری)

کتابخانه های عمومی شهرستان دلگان

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.(مقام معظم رهبری)

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است


بمناسبت هفته وقف جای دارد از دو تن از خیرین شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی بنامهای گل محمد بامری(پدر  مرحوم شیخ رحمان بامری) و حسن بامری  که امسال همت کردند و در راستای گسترش فرهنگ ناب کتاب و کتابخوانی دو مکان بسیار  مطلوب را  به ترتیب در روستاههای گزگر و چاه خدابخش  به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار نمایند و در مراسم بزرگداشت هفته کتاب امسال که با حضور شخصیتهای مطرح استان از جمله آیت الله سلیمانی و آقای جمشید نژاد معاون سیاسی استاندار و دیگر بزرگواران در آبانماه امسال بعنوان برگزیده استانی در بین سایر هم استانیها نام شهرستان را سرفراز کنند و نشان دهند مردم شهرستان مردمانی فرهنگ دوست هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۳:۰۱
خانم بامری

مراسم تشییع پیکر 4 نفر از شهدای بلوچ مدافع اسلام ناب محمدی و مبارزه با گروه های تکفیری صهیونیستی  به نامهای(شهید اصغر بامری - شهید نظر محمد بامری - شهید پرویز بامری - شهید مراد عبدالهی) با حضور گسترده مردم و مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی در دلگان برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۴
خانم بامری

در سی امین روز از آبانماه 94 و با حضور جناب آقای شفاعی مدیرکل امور انجمنهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و مهندس جمشید نژاد معاون محترم سیاسی و اجتماعی استاندار و سایر مدیران استانی مراسم گرامیداشت مقام کتابدار در محل سالن اشراق برگزار گردید در پایان مراسم در بخش فرمانداران نمونه جناب آقای مهندس هوشنگ بامری بعنوان فرماندار نمونه استانی و حسن بامری و گل محمد بامری بعنوان خیر نمونه استانی  در حوزه کتاب و کتابخوانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۲۳
خانم بامری

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در دیدار با کتابداران و کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضرورت روحیه مطالبه گری در جامعه را مورد تاکید قرار داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان ؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در دیدار با کتابداران و کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اهمیت مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت : گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند همکاری همه دستگاههاست و مربوط به یک هفته خاص نمیشود .

وی همچنین به افزایش زیر بنای فضای مطالعاتی در استان اشاره کرد و گفت :باید فضایی در خور شان و منزلت مردم زاهدان به عنوان یک ضرورت فرهنگی در این شهر احداث شود تا نیازهای فرهنگی برطرف گردد .

آیت الله سلیمانی شناسایی ،جذب وتجلیل از مقام کتابداران ، کتابخوانان ، نویسندگان و مولفان را از راهکارهای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه دانست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار گفت : در حال حاضر 67 کتابخانه فعال در استان وجود دارد که از این تعداد 57 کتابخانه نهادی و 10 کتابخانه مشارکتی است وی همچنین گفت : در این کتابخانه ها بیش از 500هزار جلد کتاب وجود دارد

زید آبادی با اشاره به استقرار ایستگاههای مطالعه در مکانهای پرتردد عمومی گفت: تا کنون 350 هزار جلد کتاب به19 ایستگاه موجوددر سطح استان اختصاص یافته است .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۶
خانم بامری

کتابداران، مسئولین کتابخانه های عمومی شهر زاهدان، روسای ادارات شهرستانها، کارشناسان ستادی و مدیرکل قبل از مراسم تکریم کتابدار با حضور در سالن اجتماعات استانداری با جناب آقای هاشمی استاندار محترم استان و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان دیدار نمودند. در ابتدای این جلسه زیدآبادی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به بیان برخی از خدمات و گزارس عملکرد اداره کل پرداخت.

در ادامه جلسه هاشمی استاندار استان ضمن تبریک روز کتابدار و فرا رسیدن هفته کتاب بیان نمود اگر انسان اهل مطالعه و پرسش گری نباشد در مسیر نقش خویش نیست. جاری بودن با مطالعه گری حاصل می شود .
وی بیان کرد: شرط استقرار در موقیعت شایسته انسانی دانایی و آزادگی است که آن نیز از کتاب و قلم حاصل می شود

هاشمی افزود: مردم اگر آگاه و مطالعه گر نباشند حکومت ها در حاشیه امن قرار دارند ، وسعت دید و دانایی باعث پویایی حکومت ها و مردم می شود.
ریاست انجمن کتابخانه های استان عنوان کرد به زمان بیندیشید و از زمان فاصله نگیرید و متناسب با شرایط زمان کتاب تهیه کنید
.
وی تاکید کرد مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند سعی کنید این گروه مطالعه را هدف قرار دهید زیرا بهترین و خیر خواه ترین عنصر برای مطالعه مادر است که می تواند میل به کتاب را در فرزند افزایش دهد. کودکی که درسنین پایین با کتاب انس پیدا کند آینده ای درخشان دارد زیرا بودن با کتاب ضامن آینده ای بهتر است
.
استاندار افزود رابطه انسان با کتاب باعث بی نیازی او می شود همراهی با کتاب یعنی حضور در بهترین موقعیت های اجتماعی در بهترین نقش ها
.
نماینده عالی دولت گفت: جامعه شناختی را هدف قرار دهید و بر این اساس نیازهای فرهنگی جامعه را برطرف کنید شفافیت و صداقت با مردم جامعه یکی از ضروریت هاست

استاندار افزود تنها خواندن کافی نیست سعی کنید مهارت گفتگو را سر لوحه کار خویش قرار دهید و یافته های حاصل از خواندن را به بحث بگذارید و از عنصر تشویق و ترغیب نیز استفاده کنید و در این راه از دوران کودکی شروع نمایید
.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۴
خانم بامری

این نشست با حضور کودکان یکی از مدارس شهر با حضور والدین ارائه کننده کتاب در محل کتابخانه عمومی علامه مجلسی به تعداد 55 نفر برگزار گردید و هر یک از کتابخوان کتاب های خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتن.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۱
خانم بامری

طبق هماهنگی های صورت گرفته و تشکیل جلسات دانش آموزان سطح شهر استقبال خوبی از کتابخانه در این هفته داشتند دانش آموزان ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه با منابع موجود در آن آشنا شدند و بسیاری از آنها خود را به عضویت کتابخانه در آوردند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۹:۵۳
خانم بامری

با توجه به شرکت کتابداران در صبحگاه مدارس و تبلیغ کتاب و کتابخوانی و حمایت مدیران مدارس دانش آموزان حضور پرشوری در کتابخانه بخصوص از بخش کودک داشتند و امکانات موجود در این بخش باعث جلب رضایت این قشر از جامعه شهرستان شد ودر صورت استمرار باعث آینده درخشانی بخصوص در بخش فرهنگ شهرستان خواهد شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۶
خانم بامری

طبق هماهنگی صورت گرفته با مدیریت آموزش و پرورش جلسه هم اندیشی با مدیران مدارس سطح شهر در سالن کتابخانه عمومی علامه مجلسی دلگان با حضور مدیران مدارس و معاونت محترم پرورشی مدیریت و کارشناس تربیت بدنی و رئیس اداره کتابخانه های عمومی  برگزار شد در این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گزارشی از وضعیت موجود کتابخانه و شاخص سرانه مطالعه شهرستان و همچنین برناممه های پیش بینی شده هفته کتاب  تشریح نمود و از مدیران مدارس خواست تا نقطه نظرات خود را درباره هر چه بهتر شدن و بالا رفتن شاخص ها ارائه نمایند که در ادامه معاونت پرورشی برنامه ابلاغی اداره کل آموزش و پرورش را در هفته کتاب بیان نمود و در ادامه هر یک از مدیران محترم بیاناتی را ایراد نمودند .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۹:۳۷
خانم بامری

بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتابداران شهرستان ضمن حضور در صبحگاه مدارس بمانند سالهای قبل به ترویج کتاب و کتابخوانی و ارائه توضیحاتی درباره منابع و امکانات کتابخانه پرداختند و از دانش آموزان خواستند ضمن بازدید از کتابخانه می توانند خود را به عضویت کتابخانه در آورند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۹:۳۱
خانم بامری