کتابخانه های عمومی شهرستان دلگان

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.(مقام معظم رهبری)

کتابخانه های عمومی شهرستان دلگان

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.(مقام معظم رهبری)

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۶
خانم بامری


نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز می‌شود


براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ روند واریز نیم‌درصد درآمدهای شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرها مشخص شد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین این سازمان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شهرداری‌ها نیم‌درصد از درآمدهای خود را  به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرها واریز خواهند کرد.
به موجب بند یک این تفاهم‌نامه به منظور تسهیل در اجرای ماده 17 آئین‌نامه قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، شهرداری‌ها حداکثر تا پایان روز پانزدهم ماه بعد به صورت علی‌الحساب نیم درصد یاد شده را محاسبه و به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه واریز و نسخه‌ای از مدارک پرداختی را به دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر و اداره کل کتابخانه‌های استان ارسال کنند.

به موجب بند 2 این تفاهم‌نامه در صورتیکه هر شهرداری با توجه به فرآیند اجرایی بند یک و مکاتبات به عمل آمده توسط ادارات کل کتابخانه‌های استان از پرداخت نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها در یک دوره سه ماهه امتناع کند، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با دعوت از شهردار (یا نماینده تام الاختیار) در جلسه‌ای موضوع درآمد سه‌ ماهه و سهم قابل پرداخت را بررسی و پس از تعیین آن توسط ادارات کل یاد شده، نتیجه را به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام می‌کند.

این گزارش افزوده است: در صورتیکه شهرداری (یا نماینده تام الاختیار) در جلسه حضور نیابد، حداکثر ظرف مدت یک هفته دوباره جلسه دیگری برگزار می‌شود و در صورت عدم حضور شهردار (یا نماینده تام‌ الاختیار) تصمیم مدیران کل فوق ملاک عمل خواهد بود و صورتجلسه به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌شود.

بر اساس بند 3 این تفاهم‌نامه، پس از انجام فرآیند بند 2، نهاد کتابخانه‌های عمومی گزارش بدهی شهرداری‌های مربوطه را به استناد ماده 64 قانون الحاق توسط دبیرکل به منظور واریز 70 درصد از بدهی یاد شده به صورت علی‌الحساب به خزانه‌داری کل کشور اعلام و یک نسخه نیز از این گزارش را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارسال می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است به موجب بند چهارم تفاهم‌نامه مورد نظر، مبنای تسویه حساب سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد سالانه شهرداری، تفریغ بودجه و در صورت عدم ارائه تفریغ بودجه تا تاریخ 15 تیرماه، عملکرد واقعی همان سال شهرداری‌ها ملاک واقع می‌شود.

در صورت وجود اختلاف بین وجوه پرداختی و تفریغ بودجه، مراتب توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با هماهنگی رئیس انجمن به کمیته بند 2 تفاهم‌نامه اعلام تا مورد بررسی قرار گرفته و اتخاذ تصمیم و نتیجه به نهاد کتابخانه‌ها اعلام شود.

پس از اجرای بند چهارم و در صورت امتناع شهرداری‌ها از پرداخت و تسویه حساب، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گزارش جامعی از واریزی‌ها و بدهی شهرداری‌ها را با توجه به پرداختی موضوع بند سه به خزانه‌داری کل کشور اعلام می‌کند.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور تدوین ساز و کار اجرایی ماده 64 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1393 مجلس شورای اسلامی به امضای هوشنگ خندان‌دل، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۲۹
خانم بامری


معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد عنوان کرد؛ امکان شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی فراهم شد


محمد اله‌یاری از امکان شرکت و ثبت‌نام اینترنتی برای حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط همکاران در دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی، امکان شرکت و ثبت‌نام اینترنتی برای علاقمندانِ این مسابقه از روز یک‌شنبه بیست و سوم خرداد در پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور فعال شده است و کلیه علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند از طریق این آدرس http://portal.shamstoos.ir/Register.aspx در جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی پایان ثبت‌نام در این جشنواره را بیستم تیر ماه عنوان کرد و افزود: کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد ادامه داد: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی (از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۷
خانم بامری


به اطلاع می رساند کتابخانه عمومی علامه مجلسی دلگان اقدام به برگزاری نشست کتابخوان (کتابهای خوانده شده را به اشتراک گذاشتن) می نمائید لذا از علاقه مندان جهت حضور در این نشست دعوت بعمل می آید.

تاریخ نشست: چهارشنبه 26/3/95   ساعت نشست:10 صبح        مکان:سالن کتابخانه عمومی علامه مجلسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۳۷
خانم بامری


با عنایت به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات ،بدینوسیله به اطلاع مراجعین محترم میرساند ساعت کار کتابخانه عمومی علامه مجلسی دلگان از ساعت 8:00 لغایت 13:30 می باشد.  

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۱
خانم بامری
ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اطلاع  اعضای محترم کتابخانه های عمومی می‌رساند برابر موافقت به عمل آمده، جرایم دیرکرد کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۴
خانم بامری


قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد. در سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی‌آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شدند. هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی که به قصد اعتراض از خانه‌هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه درآمد. همین صحنه در تهران و چند شهر دیگر به وجود آمد تظاهرات مردم رژیم را سخت به وحشت افکند و برای سرکوب این قیام تاریخی به اسلحه روی آورد. در این روز حدود 15 هزار نفر مسلمان انقلابی به خاک و خون کشیده شدند و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در روز 15 خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد. پس از این واقعه در تهران و قم و سایر شهرها دولت به دستگیری و محاکمه روحانیون و مردم ادامه داد. زندان‌ها از روحانیون و بازاری‌ها و کسبه پر شد و عده‌ای نیز محاکمه و اعدام شدند. جریان 15 خرداد هر چند ظاهرا با سرکوب خونین به نفع شاه تمام شد اما در حقیقت ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش از پیش برای همگان آشکار کرد و نقطه آغازی برای توفان عظیم انقلاب اسلامی گردید که ظرف 15 سال با مجاهدت و ایثار و جانبازی عده زیادی از حق طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید و تاروپود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی می‌دانست مانند تار عنکبوت از هم گسست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۶
خانم بامری

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛اسفندیارزیدآبادی‌ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان،ضمن بازدید از کتابخانه های جنوب استان با مدیر مجتمع آموزشی فرهنگ شهرستان دلگان دیدارو گفتگو کرد .
زیدآبادی در این دیدار با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی در کشورگفت:نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور ارتقای سطح مطالعه در جامعه و همچنین ترویج فرهنگ نبوی همزمان با دهه کرامت مسابقه بزرگ کتابخوانی را برگزار می کند.و به منتخبین جوایز ارزنده ای اهدا میگردد.
وی ادامه داد مسابقه از سه کتاب اعترافات غلامان،دوست مهربان کبوترها و امام علی ابن موسی الرضا می باشد که هم اکنون در کتابخانه موجود است و علاقمندان می توانند برای خرید منابع مسابقه با 60درصد تخفیف ،به کتابخانه های عمومی مراجعه کنند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به لزوم ترویج کتابخوانی درمیان دانش آموزان ونوجوانان از آمادگی کتابخانه عمومی برای همکاری با این مجتمع آموزشی خبر داد .
محمدزاده مدیر مرکز آموزشی فرهنگ نیز در این دیدارگفت: یکی از اهداف مهم این مجتمع ترویج فرهنگ مطالعه است.وی افزود در نظر داریم تا با همکاری آموزش و پرورش کتابخانه مشارکتی ایجاد کنیم .
محمدزاده ادامه داد برای حضوردانش آموزان مجتمع آموزشی فرهنگ درمسابقه کتابخوانی رضوی همکاری لازم را انجام خواهد داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۳
خانم بامری


 

توضیح تکمیلی در خصوص اعلام نتایج آزمون 94


روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اطلاعیه ای توضیحاتی در خصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نهاد ارائه کرد.

روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی پیرو بند چهارم اطلاعیه اعلام بخشی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نهاد در سال نود و چهار، (اینجا) توضیح داد: اسامی این داوطلبان از ٢٢ استان است و این به معنای آن نیست که تکلیف همه شهرستان های این استانها معلوم و مشخص شده است. در واقع بخشی از شهرستان های این ٢٢ استان نیز از نظر بررسی گزینشی هنوز تعیین تکلیف نهایی نشده و پس از پایان این مرحله ، اعلام می شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۳
خانم بامری


ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری بنیاد فرهنگی- هنری امام رضا(ع) هم‌زمان با هفته کرامت (14 تا 24 مرداد ماه) در سراسر کشور برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مطالعه کتاب‌های معرفی شده، پاسخنامه‌‌های خود را پس از تکمیل به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود تحویل دهند یا به آدرس اینترنتی معرفی شده در پرتال اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های عمومی هر استان، ارسال نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۸
خانم بامری