کتابخانه های عمومی شهرستان دلگان

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.(مقام معظم رهبری)

کتابخانه های عمومی شهرستان دلگان

جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند.(مقام معظم رهبری)

نشست  تخصصی«شاداب سازی محیط کتابخانه های عمومی»  با حضور کتابداران جنوب استان سیستان و بلوچستان در شهرستان خاش برگزار شد.

    

آقای خودکار مدرس گرامی در این کارگاه آموزشی ویژگی های کتابخانه خوب را برشمرد و گفت: پیش‌شرط های داشتن یک کتابخانه خوب، فضای مناسب، مجموعه مناسب، مقررات مناسب و ارتباط مناسب کتابدار با ارباب رجوع است.

وی اظهار داشت: فضا و معماری کتابخانه ‌های عمومی باید به گونه ‌ای باشد که همه اقشار مردم خصوصا معلولان، نابینایان، افراد سالمند و کودکان نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند.

وی در توضیح معماری خوب و مناسب کتابخانه عمومی اظهار داشت: داشتن یک فضای ساده و راحت و دسترس پذیری آسان به منابع کتابخانه، بخش‌ های کودک، امانت و ... در پرمخاطب کردن کتابخانه‌ ها نقش مفیدی خواهد داشت.

 

جناب آقای خودکار در این نشست تخصصی از شاداب سازی کتابخانه ها به عنوان کلید موفقیت هر کتابدار و کتابخانه‌ نام برد و گفت: توجه به ظرایف در شاداب سازی کتابخانه بسیار مهم است و در ترغیب افراد جهت استفاده مجدد از آن مکان کمک شایانی خواهد داشت و بی ‌توجهی به شاداب ‌سازی باعث دل زدگی مخاطبان می شود.

وی همچنین گفت: آشفتگی، انباشتگی، فرسودگی و خرابی ساختمان کتابخانه‌ ها باعث فرار مخاطبین از کتابخانه ها خواهد شد و مسئولین کتابخانه ‌ها و کتابداران به این نکات به ظاهر کوچک توجه داشته باشند.

ایشان همچنین در ادامه توضیحاتی درباره دستورالعمل اداره کتابخانه ها و سامانه سامان بخصوص برای کتابداران جدید ارائه نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۲
خانم بامری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی